Søgeordsanalyse er et vigtigt begreb inden for søgemaskineoptimering, som man med fordel kan kende til. Hvis man har en ny hjemmeside, vil en søgeordsanalyse typisk være noget af det første, man beskæftiger sig med. Kort og godt handler det om, at man skal finde de mest relevante søgeord på udgangspunkt i sin hjemmeside og virksomhed. Som virksomhedsejer skal du undersøge, hvilke søgeord potentielle købere bruger, når de skal søge på dit produkt eller ydelse.

Arbejder man med søgemaskineoptimering, så vil en søgeordsanalyse være mere eller mindre uundværlig. De helt rette søgeord har nemlig stor betydning for, hvor stor effekt man vil kunne opnå af det fremtidige arbejde med SEO. Hvis man ikke formår at finde de rette søgeord, opnår man ikke nødvendigvis den ønskede effekt med sit SEO-arbejde.

Hvis man aldrig før har lavet en søgeordsanalyse, kan det være svært at vide, hvordan man helt konkret finder de bedste og mest relevante søgeord. Det kan være fristende blot at finde de søgeord, som der er flest søgninger på. Dog er det ikke nødvendigvis den bedste fremgangsmåde, da der også er mange andre faktorer, som spiller ind. Udfordringen er at finde frem til de søgeord, som kan skabe mest relevant trafik til dit website. Formålet ved at lave en søgeordsanalyse er dermed at finde frem til de søgeord, som skaber relevant trafik og ikke mindst konverteringer.

Sådan finder man de vigtigste søgeord

Skal du lave en søgeordsanalyse, kan du ikke blot forsøge at gætte dig frem til, hvilke søgeord dine potentielle kunder mon bruger. Laver man en reel søgeordsanalyse, vil man nemlig ofte blive overrasket over, hvilke søgeord som ens potentielle kunder rent faktisk bruger. Derfor kan man med fordel anvende en række søgeordsværktøjer.

En søgeordsanalyse vil typisk kunne belyse følgende faktorer:

  • Primære søgeord (keywords)
  • Sekundære søgeord
  • Relaterede søgeord

Når man skal finde frem til henholdsvis primære-, sekundære- og relaterede søgeord, vil man typisk finde dem på baggrund af en række vigtige kriterier. Man kan bl.a. fokusere på følgende kriterier:

  • Antal forespørgsler på søgemaskinerne
  • Konkurrencegrad
  • Konverteringsgrad / værdi

Få udarbejdet en professionel søgeordsanalyse

Føler du ikke, at du har de rette kompetencer til at udarbejde en søgeordsanalyse, så står vi gerne til rådighed. Hos FirstSEO tilbyder vi en professionel og gennemarbejdet søgeordsanalyse. Vi finder de mest værdifulde søgeord på baggrund af din virksomhed.

I praksis modtager du en gennemarbejdet rapport / oversigt over alle de søgeord, som er relevante for din virksomhed. Når du kender til de mest værdifulde søgeord i din branche, vil du have bedre forudsætninger for at optimere dit website til søgemaskinerne. Hvis du ikke er klar over, hvordan du skal optimere din hjemmeside på baggrund af de vigtigste søgeord, så kan vi igen være behjælpelige. Hos FirstSEO kan vi levere en gennemarbejdet søgeordsanalyse, men vi kan også være behjælpelig med det videre forløb i forhold til søgemaskineoptimering.

Kan du se fordelene ved at få lavet en søgeordsanalyse, så kan du bestille en analyse allerede i dag. Ved bestilling sørger vi for at tage os af din opgave hurtigst muligt. Kontakt os og få tilsendt et uforpligtende tilbud til din mail.